Hem > Hemsida > Facebook gilla knapp på företagets hemsida en bra idé?

Facebook gilla knapp på företagets hemsida en bra idé?

Jag har lagt till en facebook gilla knapp på företagets hemsida. Det var i sig ingen större sak, bara att följa instruktionen. Nu är frågan, kommer detta att ge företaget mer trafik till hemsidan och är det i så fall trafik som ger någon nytta? -Jag får också en känsla av ett mindre seriöst intryck av hemsidan.

Så nu är frågan, ska knappen bort eller inte?

-Har ni synpunkter är kommentarer välkomna. Här finns hemsidan med knapp och allt.

Här kommer en uppdatering med några konsekvenser av införandet av en facebook ”gilla” knapp.

Kategorier:Hemsida Etiketter:, ,
  1. 2010-09-02 kl. 18:57 | #1

    Jag tror att i denna värld av lite hysteri vad gäller sociala medier så tror jag inte att det ger ett oseriöst intryck med en gillaknapp. FB är vad man gör det till. Sen kredit till dig för snabb hjälp:-)) Det var detta inlägget som snabbt ledde mig till Fb developer area, så att jag slapp lägga massa onödig tid på att hitta info!

  2. 2010-09-03 kl. 8:19 | #2

    Jag låter knappen vara kvar tills vidare. Det kan kanske ta lite tid att uppnå en ”kritisk massa” när det gäller ”gillandet”. Själv är jag ny på facebook sedan någon vecka tillbaka och ser det som ett komplement till LinkedIn.
    Roligt att vara till hjälp!

  1. 2010-12-31 kl. 19:56 | #1

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

